marți, 1 aprilie 2008

"Chiritza europarlamentara" ...

Azi (01.04.2008), la Casa de Cultura a Sindicatelor Oradea la ora 18:00, trupa "Iosif Vulcan" joaca "Chiritza europarlamentara".


Eu am fost la aceasta piesa. Chiar merita sa mergeti sa o vedeti. Daca ar fi dupa mine m-as mai duce sa o vad inca o data (cum am facut cu piesa "Maitreyi", care am vazut-o de doua ori),
dar din pacate timpul nu-mi permite.


"Spectacolul este o adaptare la actualitatea politică din ţara noastră. Fără ca intrigile piesei originale să fie modificate, dramatizarea actuală creionează, până în cel mai mic amănunt, parvenitismul post-decembrist: Guliţă are "merţan", Kiritza are decapotabilă şi "lap-top" prin care-şi primeşte scrisorile, Luluţa celular şi o grămadă de fiţe de vedetă. Kiritza visează să devină "europarlamentară", fără să ştie care sunt prerogativele funcţiei, doar pentru beneficiile care pot decurge de aici: bodyguard, maşină de serviciu cu şofer şi călătorii nenumărate? Toate din buget. Prezentul, cu toate metehnele vieţii româneşti, este transpus printr-o viziune plină de umor aşa cum îl ştim neschimbat de şaptesprezece ani încoace, cu kiritzenii, guliţenii, şi bârzoienii noştri, cei de toate zilele."


Distributie:

Adela Lazăr
Daniel Vulcu
Alexandru Rusu
Richard Balint
Pavel Sârghi
Şerban Borda
Petre Ghimbăşan
Mariana Vasile

Costume: Alina Dincă
Muzica: Richard Balint , Alexandru Flechtenmacher
Adaptare: Ion Sapdaru , Gabriel Andronache
Decor: Maria Muscalu
Regizor: Ion Sapdaru


Sursa 1.
Sursa 2.

Niciun comentariu: