marți, 8 iulie 2008

Scandal la bac ...

Ma uitam ieri la Realitatea, asteptand in draci conferinta de presa a ministrului nostru drag (ye ye) Adomnitei, avand ca subiect de discutie BACALAUREATUL.

Apare gica contra, cu o intarziere de 10 minute (nu se grabea precum fata mare la maritat ... ) si incepe nenea asta sa ne povesteasca de frustrarile lui in privinta lui Emil Boc.

Domnule Cristian Adomnitei, pe noi chiar nu ne interesa conflictul tau politic cu Boc, pe noi ne interesa tot ce poti matale` sa ne spui despre bacalaureat. Uite cum ai stat vreo 15-20 de minute, si nu stiu daca ai spus despre ceea ce ne interesa pe noi, mai mult de 5 minute.
Ai tot frecat la melodie foile alea, ca nici macar nu esti in stare sa tii minte ce ai de zis (ar fi avut o scuza daca ar fi sustinut o conferinta de mai mult de 20 de minute).

Bun ... trec peste asta. Ajunge nenea Adomnitei sa vorbeasca despre bacalaureat. N-am inteles nimic din ce spunea, si asta nu din cauza mea ci din cauza lui, deoarece nu era in stare sa scoata doua vorbe nici macar citite de pe foaie (lui daca i-am da o sfoara si un dex, nici asa n-ar fi in stare sa lege doua cuvinte; deci se scuza situatia prezentata mai sus).

Incheie domnu` tampitel super-mega-terra-(tetra?!?) conferinta si incep dezbaterile in platoul de filmare. Erau prezenti acolo 3 profesori sau nu stiu ce erau, oricum din invatamant, si incep sa dezbata o problema cu privire la darea de mita in Sighetul Marmatiei. DNA Cluj (din cate am inteles) s-a sesizat si au inceput o ancheta acolo, dorind sa reevalueze 126 de lucrari de la un liceu privat din localitate, mentionand ca daca acele lucrari vor fi indentice (bineinteles ca la proba de lb si literatura romana s-a pus problema) elevii risca sa le fie modificate notele dupa aceasta noua corectare.

Nu e corect!!!

Stiti proverbul ala: "Hotul neprins, negustor cinstit." ... dupa el ar trebui sa va ghidati.
Eu oricum nu pot sa inteleg ce copiezi la romana? Acolo trebuie sa-ti impui punctul tau de vedere, trebuie sa stii si sa poti sa interpretezi opera studiata in modul tau de gandire, sa stii sa evidentiezi doar ce e mai important. De exemplu, la bac, la romana, la partea a III-a (scuzati lălă-iturile) trebuia sa facem un eseu in 2-3 pagini. Frateeee ... nu m-am mai putut opri pana la 5 pagini jumate, si atunci m-am speriat putin, ca poate se enerveaza corectorul cand imi vede lucrarea, ca am scris atat, si nu ma puncteaza cum trebuie. Dar nici sa scrii ca bou o pagina, si sa astepti nota mare. Si pagina aia sa fie logic, copiata.

Revenind la of-urile DNA-ului, pentru a demonstra ca personalul acestui departament isi face treaba, ce s-au gandit ei???
Hai sa luam o harta, sa tragem la tinta. Discutia s-a derulat probabil cam asa:

- Sefuuuu` ...
- Mda ...
- Haideti ca avem treaba!!!
- Ce avem???
- Haideti sefu` ... nu glumiti. Ati auzit de BACALAUREAT???
- Aaaaaaaaaaaa ... parca, dar nu sunt sigur.
- Eh` ... e o problema acum cu bacalaureatul de anul acesta.
- Ce problema?
- Pai au copiat elevii pe rupte, si noi ar trebui sa facem ceva.
- Ce sa facem? Sa jucam Solitare?
- Nu sefu` ... sa mergem, sa luam cateva lucrari, le corectam, daca vedem ca sunt identice le dam nota 1 pentru copiat si gata ... ne-am facut treaba pe anu` asta.
- Da mah ... ai dreptate.
Sa-mi amintesti sa-ti dau o marire de salar.
- Bine sefu`. Dar mai e o problema.
- Care?!? Nu-mi ajung cate probleme am eu pe cap? Mai veniti si voi. Nah ... spune acum ...
- Din ce localitate sa luam lucrarile?
- Pai ... mergi la mine in birou, am acolo un arc cu sageti. Adu-l la mine.
- Gata sefu` ... poftiti.
- Pac ...
- Wow ... ce frumos dati cu arcu`.
- Merci. Ce crezi ca fac eu toata ziua in birou. Exersez!!!
- Deci sefule ... acolo unde ati nimerit cu sageata sa mergem?
- Mda ...
- Baieti ... imbarcarea ... mergem in Sighetul Marmatiei.
- Urrraaaaaaaaa ...
- Nu degeaba m-au pus astia sef aici. Toate cazurile grele eu le rezolv!!! (sefu`)


Parerea mea ar fi ca cel mai corect e sa fie corectate toate lucrarile din tara la acelasi nivel, nu doar a celor din Sighet, dar avand in vedere ca nu au dovezi clare care sa demonstreze faptul ca elevul ar fi copiat, ciocu` mic si joc de glezna. Eu daca as fi copiat la romana (dar nu era cazu`) si mi-ar fi luat astia lucrarea s-o reevalueze, si sa-mi dea 1 pe motiv ca am copiat, le-as fi pus o intrebare si le-as fi spus un singur lucru:

- M-ati prins pe mine ca am copiat?
- Am invatat cuvant cu cuvant toata cartea.


Are cineva de comentat ceva cum ca eu am invatat toata cartea??? Nu!!!

Asadar, tara asta devine un mare butoi de "ciocolata" (ca sa nu scriu altcumva).



Niciun comentariu: